Ekspres Kurye - Tazmin Prosedürü
GÖNDERİ TAÅžINMASI İLE İLGİLİ KURALLAR VE TAZMİN PROSEDÜRÜ
TAÅžINMASI YASAK OLAN ÜRÜNLER
-
DiÄŸer gönderiler zarar verebilecek durumda olan ve/veya yüz kilogramdan ağır tek parça gönderiler,
-
Yasaların taşınmasını yasakladığı emtialar,
-
Akıcı, yanıcı, patlayıcı, zehirleyici, pis kokulu her türlü sıvı ve gaz,
-
6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu ve ilgili yönetmelikler kapsamında Posta Tekeline giren tüm gönderiler (mektup, vb.)
-
Soğuk zincir sistemi ile taşınması gereken maddeler
-
Taşıma esnasında bozulabilecek her türlü yiyecek, et, balık, meyve, sebze, sıvı yaÄŸlar ile ham deri vs.,
-
Åžehir içi araçlara sığmayacak ve uzunluÄŸu 3,5 metreden fazla olan açık demir, kafes, mermer vb. eÅŸyalar,
-
Ambalajının açılması veya dağılması sonucu kırılabilecek ve diÄŸer gönderilere zarar verebilecek eÅŸya ve malzemeler,
-
Canlı hayvanlar.
​
GÖNDERİ NE KADAR SÜREDE ULAÅžTIRILIR?
​​
-
Gönderi teslimat süreleri Gönderici Kurum/Firma tarafından belirlenir ve takip edilir.
-
Her gönderi türü ve kapsamı için (sözleÅŸmeli/sözleÅŸmesiz/iki yönlü/kiÅŸiye özel imzalı/kimlik doÄŸrulamalı vb.) farklı ziyaret ve teslimat ve iade süreleri belirlenir ve bu süreler gönderici kurum tarafından takip edilir.
-
Gönderinin teslimat süresini öÄŸrenmek için lütfen gönderici kurum yada firmayı arayınız.
-
Gönderi teslim süreleri genellikle 1 iÅŸ günü ile 14 iÅŸ günü arasında gerçekleÅŸmektedir. Gönderici kurum tarafından bu sürelerden daha uzun süreler de belirlenebilir.
-
Gönderilerin iade statüsünde (adres yetersizliÄŸi, adreste alıcıya ulaşılamaması, adres deÄŸiÅŸikliÄŸi, izin/tatil vb. sebeplerle) bekleme ve gönderici kurum tarafından tekrar dağıtıma çıkarılma süresi ortalama 21 iÅŸ günüdür.
-
Gönderiler alıcı adresine yapılacak birden fazla ziyaret ve sadece kiÅŸinin kendisine teslim zorunluluÄŸu nedeniyle standart kargo/posta teslimatları gibi yöntemler uygulanamamaktadır.
​
​
GÖNDERİNİN HASAR VE KAYIP DURUMUNDA HAKLARINIZ
-
Hasar ve zıya halinde; gönderinin net olmayan ağırlığının(gönderinin münferit parçalarının zayi veya hasarı halinde gönderinin tamamı deÄŸerini kaybetmiÅŸ ise tamamının, gönderinin bir kısmı deÄŸerini kaybetmiÅŸ, deÄŸerini kaybeden kısmının) her bir kilogramı için 8,33 özel Çekme Hakkını karşılayan tutar ile,
​
-
Taşıma süresinin aşılması halinde; meydana gelen zararın ispatlanması ÅŸartıyla taşıma ücretinin üç katı ile, sınırlı olmak kaydıyla sorumludur.
Yukarıdaki tutarlar taşıyıcının sorumluluk limitlerini belirlemektedir. İspatlanan zarar tutarının bu limitlerin altında kalması halinde zarar tutarı ödenir. İspatlanan zarar tutarının limitlerin üzerinde olması halinde limitle sınırlı ödeme yapılır.
​
​
GÖNDERİNİN HASAR VE KAYIP DURUMUNDA BAÅžVURU USULÜ
​
İhtirazi kayıt beyan edilmeksizin tarafınızca teslim alınan gönderiden ötürü hiçbir sorumluluÄŸumuz olmayacaktır. Kusurumuz var ise sorumluluÄŸumuz taşıma sözleÅŸmesi ve mevzuata göre deÄŸerlendirilecektir.
​
Tazmin talebinizle ilgili olarak öncelikle https://www.aynigunteslim.com/ üzerinden belirtilen adreslerden yazılı olarak, çaÄŸrı servisi üzerinden veya internet sitemizde yer alan canlı destek bölümünden ulaÅŸabilirsiniz.
​
Dilekçe ile veya elektronik ortamda baÅŸvuru yaptığınızda baÅŸvuru sahibinin ad-soyadı, adresi, telefon numarası, e-posta adresi, gönderiye iliÅŸkin gönderici ve alıcı ismi, gönderi içeriÄŸi hakkında bilgi, zararla ilgili açıklamalar, ödenmesi istenen tazminat tutarı, banka bilgilerinin iletilmesi gerekir.
​
Yapılan baÅŸvuru iÅŸleme alınarak gerekli inceleme süreci baÅŸlatılır. Bilgilerde eksiklik görülmesi halinde baÅŸvurucudan eksikliklerin tamamlanması istenir.
​
İncelemeler sonucunda elde edilen bulgular ile yapılan deÄŸerlendirme sonucunda 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine göre, talebin kabulüne veya reddine karar verilir.
​
Tazmin talebinin olumlu sonuçlanması durumunda bireysel ve kurumsal müÅŸterilerden mevzuat tarafından düzenlenen evraklar ile muvafakatname ve ibraname talep edilir ve ödeme bildirilen banka hesabına yapılır. Tazminat ödenmesi halinde tazmine konu hasarlı gönderi müÅŸteriden geri alınır.
​
Tazmin talebinin olumsuz sonuçlanması halinde müÅŸteriye baÅŸvuru sonucu hakkında bilgi verilir.